tisdag 30 oktober 2012

Hockeyänka

Kan man säga så? Det känns då så i alla fall, så får de väl låta hur de vill sen! Jag är ensam hemma i alla fall, och Jens är iväg och spelar match. I Hagfors av alla ställen. De ligger just nu under med 8-1 mot Viking. Och jag vill inte verka negativ eller så, men jag räknar med att det blir förlust och att en besviken hockeypojke kommer hem om några timmar.

Annars brukar jag ju vara med på alla matcher. Men idag sade kroppen och febern ifrån. Har legat och sovit hela dagen. Så imorgon är jag frisk igen hoppas jag! Är så fruktansvärt tråkigt att vara sjuk, och väldigt onödigt!

Idag var det ju den 30/10. Dagen då det skulle hända en sak. Vet att många varit nyfikna. Men tyvärr så blir det nog ingenting av med det där pga massa olika anledningar. Var meningen att jag skulle börja ta lastbilskörkort, C-kort alltså. Men de har krånglat till hela upplägget, vilket gör det ogenomförbart för mig. Tyvärr. Jag hade verkligen sett fram emot det. Men fem månader för ett körkort, 7-16 varje dag, för 140 kr om dagen är inte så lätt. Ja ni hör ju själva hur de låter..

Så de var en riktig besvikelse faktiskt men men .. Bara bryta ihop och komma igen! Dessutom tyckte jag att det var en riktig skitskola, rent utsagt,
Det skulle börja klockan 10.00. Jag var där 9.45, eftersom jag gillar att vara ute i god tid/inte kunde sova. 10.15 kommer "läraren" in i salen och meddelar att vi väntar på en person. Klockan 10.25 kommer det fram att den personen redan är där. 10.30(!!!!!) börjar det. En skola ska väl hålla tiderna om nån, herregud, första intrycket! Får tänka på det istället :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar