måndag 1 oktober 2012

Roliga veckan

Kollade vädret igår, mitt i söndagsångesten.
Ångesten blev inte lättare.
Ni ser på bilden vad jag menar!

Idag har jag varit ledig. Eller ledig och ledig. Rensat bort varenda ogräs i trädgården. Plockat undan på båda altanerna. Ordnat med en fin lykta på altan såhär i höstmörkret. Bäddat rent i sängen. Plockat tvätt. Så är det att vara ledig och rastlös!

Jag ville även måla altan och klippa gräset. Men just ja, det regnar ju! Räckte med att jag satt och rensa ogräs i två timmar i regn :) vilken hemmafru va ;)

Var ju ett tag sen jag skev egentligen.. Åkte ju hem i torsdags. Var på Farfars jättefina begravning i fredags. Får man säga så? Att den var fin? Hoppas det inte låter dumt!
Sen åkte vi tillbaka på lördag förmiddag, gick på 70-årskalas.
Fortsatte söndagen med 25-årskalas.
Väldigt olika tillställningar alltihop.
Och mycket blandade känslor!

Nu ska jag fortsätta titta på den tråkiga romantiska filmen på Nian! Och hoppas på bra väder imorgon så jg kan göra mina sysslor :)

1 kommentar:

  1. Upplyftande väder! Nu har jag bokat platser till oss på flyget. Vi sitter i de raderna där det bara är 2 stolar i bredd dvs ute på kanterna, skönt att slippa knö i mittenraden där man sitter 4 i bredd. Vad jag inte talade om för Håkan var att jag köpte till 5 kg extra bagage till mig också... mohahahaha / Svärmor

    SvaraRadera