onsdag 3 oktober 2012

Olika lampåsikter.

När jag åker hemifrån, och vet att jag ska komma hem när det är mörkt. Då
Tänder jag alla smålampor som finns. Bara för att slippa komma in i ett stort läskigt mörker.

När Jens åker hemifrån tänker han helt tvärsom. "vi är ju ändå inte hemma, så varför ska det lysa?"

Jag är mer mörkrädd än någonsin nuförtiden, sen farfar gick bort. Det får låta som det låter. Jag är kanske töntig men rädd i alla fall! Idag var vi på ängevi och tittade lite på FIF:s seriepremiär. Efter det hade Olsäter Beavers träning! Stannade och tittade på dom en sväng. Men åkte nu hem, och kom in från ett kolsvart, regnigt och ruskigt väder.
Tackar mig själv för att jag gick ut sist! Alla små mysiga lampor är tända!

Jens kommer inte hem förns imorgonbitti, för han gör natten på stora enso. Kul va? Det är tur att jag har Datsyuk sådana här kvällar :) även fast det oftast är han som skrämmer livet ur mig när han gör något ljud. Han är ju inte direkt diskret när han rör sig! :)

Inatt blir det åtminstone inte de här problemen när vi ska sova haha ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar