tisdag 8 januari 2013

För många graders feber

Igår, exakt samma tid slog det till på oss båda. Feberfrossa och hosta utan dess like. Gick och lade oss i sängen och önskan var stor att vi skulle kunna värma varann. Men frossan var ett faktum. Låg och frös i ett par timmar och vaknade sedan upp ihop och var genomsvettiga. Eller pöttheta som Jens säger! Detta har nu pågått sen dess.

Jag vaknade upp inatt och grät för att NHL hade startat igen. Nu kommer ju inga stjärnor till vm längre. Men kom igen, vad bryr jag mig om de? Egentligen. Tydligen var det livsviktigt i feberns hetta..

Vi missade Olsäters match igår. Eller vi och vi. Jens skulle ju faktiskt spela, jag är ju bara en sån som sitter i sekretariatet.
Men det kändes fruktansvärt tråkigt faktiskt.. Visserligen har jag Leksands match färskt i minnet och jag tror inte Olsäters "klack" har något i jämförelse att komma med :) förlåt OSK!!

Värdelöst att vara smal när man är sjuk. Blir mager direkt och ser helt utsvulten ut. Men inte ens Jens äter något för han mår så dåligt, så då vore de ju konstigt om jag blev glupsk helt plötsligt när vi har samma sjuka!

Födelsedagen då? Den var hur bra som helst. Åkte till Stockholm, åt god mat, såg en grym match, rös i tre perioder av Leksands klack, bodde på hotell och hade det allmänt mysigt :)

Träffade på några från Beavers också, som också skulle på matchen. Gick ut med dom på Mest på Söder :) tur jag varit där innan så vi hittade dit ;) tyvärr fick vi ju Stockholmsbaciller med oss hem :(

Nu ska jag fortsätta vara sjuk men vi hörs när vi hörs gott folk :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar