fredag 18 januari 2013

Stora Ica-kriget

Fredagshandling är det värsta jag vet! Absolut värsta! Idag försökte jag planera in min handling till när pensionärerna var på lunch. Åkte dit vid tolv i hopp om att vara någorlunda ensam.

De var inte på lunch då, de var på Ica! Liksom jag och min influensakropp.

Nu menar jag inte att jag tycker illa om alla pensionärer, långt ifrån. Jag är en sån som gärna står upp så att den äldre får sitta! Men på Ica, där är det krig!

Jag får panik på att de packar upp sina korgar/vagnar så otroligt sakta, en liten vara i taget. Men lik förbannat ska de tränga sig i kön för att de har så bråttom. Men har man bråttom så skyndar man sig med varorna med. Punkt!

Jag blir otroligt trött på att istället för att be snällt "ursäkta kan jag få komma förbi?" så kör de på mig med vagnen! För fram ska de, till vilket pris som helst!

Det är precis som med stockholmarna som ska upp till Sälen. Bara de har takbox på så kan de köra hur fort som helst! För då är de liksom rustade för vintern. Och så ligger de där i diket sen, orutinerade stadsbor!!
På Ica är det regeln att om man har grått hår så är det bara köra på. Inte bry sig om någon annan, utan bara köra den där vagnen rakt genom folk om det är så!
Skämmes på er pensionärer!!!!


Och kom ihåg att jag verkligen inte menar alla, jag menar bara de där fräcka krigsveteranerna på fredagar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar