måndag 28 januari 2013

Inte som vi tänkt oss

Egentligen skulle vi åkt till Norberg i fredags. Men Beavers hade match så vi väntade en dag. Det blev vinst och Jens gjorde mål så det var de värt.

Gick sedan upp strax efter sju i lördags och packade i skidor och träningskläder i bilen, kom fram vid tolv. Åt lunch, gick ner till sjön och farfar. Tände ljus och fixade till lite. Jens var på vallakurs hemma med pappa och sedan åt vi igen. Jag och Jens gick ner till farmor och pratade med henne hela kvällen. Så mysigt att sitta där och surra med henne.

Vi gick sedan hem och la oss och sov. Mamma blev därefter magsjuk. Paniken smög sig på, inte skulle väl vi bli magsjuka nu? Åkte tillbaka till Värmland direkt på morgonen igen. Även fast vi hann med mycket, så hann vi inte med allt! Är man där, ska man vara där mer än 22 korta timmar.

Igårkväll ringde Andreas, Jens kusin och fråga om jag skulle med och ploga. Har ju aldrig åkt lastbil, men har alltid velat göra de. Så jag sa självklart ja, så han kom in och hämtade mig. Så plogade "vi" i fyra timmar. Det vräkte ju ner snö här i Värmland, (för en gångs skull) och det var så vackert :) kul var det också!

Kom hem två inatt, ovetandes om att posten skulle ringa ut mig åtta imorse. Konstigt nog var jag inte trött alls, utan dagen har flutit på hur bra som helst! Tyvärr plogade vi inte mina brevbärarvägar, det ångrade jag idag. 1 och 1/2 decimeter nysnö uppe i skogarna gjorde det hyfsat svårt att ta sig fram och jag vet inte hur många gånger jag körde fast! Men Posten måste fram! :)

Nu ska jag köra plankan här innan läggdags! (jag har allt sett via facebook att min svärmor har klarat 21 minuter på sju dagar!!! Hur duktigt är inte det??)
Så nu har jag utmanat mor, far och Jens denna veckan. Pappa har hittills gjort tre minuter, jag ligger på en, och mamma och Jens noll.

Mamma får dock dispens då hon är magsjuk, snällt va?! Haha! Så hon börjar på onsdag istället! :)
Nu till frågan, Du som läser detta. Skulle Du klara av det??





1 kommentar:

  1. Du det var faktiskt 21 minuter på 4 dagar! från Torsdag till söndag, så upp i plankan och kämpa på. Nu kör vi 500 situps på en vecka!/ Svm

    SvaraRadera