måndag 1 augusti 2011

Bristande kvalité eller våldsam chaufför?

Jaa! Ni hörde rätt, jag är alltså yrkeschaufför, jag har ett tankkort på OK som det står FÖRARE på! Om jag sen SKA vara chaffis, det är nog en fråga vi alla ställt oss..  Jag kör lagligt, jag kör bra.. Jag kör nog lite fort på grusvägar, men där finns inga skyltar ändå. Men idag hade jag sönder min ANDRA postbil på TRE dagar! Nu är den stora frågan om det är fel på bilarna eller om det är jag som är för våldsam på gasen?
På Posten skrattar de bara åt mig, och jag tycker det är lika pinsamt varje gång!
Bil #1 Glömde veva upp rutan på en fredag, under helgen var det översvämning i Norberg, ungefär lika mycket översvämning som det var i min bil, speciellt sätet, på måndagen efter.
Bil #2 Körde genom lite för mycket vatten (översvämning igen), så hela kofångarn lossnade. Dock hängde denna kvar och släpade under bilen i ungefär tio mil, utan att jag märkte något????
Bil #3 Körde med punktering utan att märka något?
Bil #4 ABS-bromsarna skar sig rejält, i och med detta höll jag på att köra ner i varenda dike som fanns, bärgarn tyckte det var konstigt att jag ens lyckats köra (vinter).
Bil #5 Bromsarna skar sig igen, körde fjorton mil för mycket med de bromsarna, verkstadsgubben sa detta var livsfarligt.
Bil #6 Avgasröret sprack?! Eller vad man säger, lät som jag hade en redig raggarbil i varje fall!
Bil #7 Bilen började koka, rykte lite, MEN den började aldrig brinna! Det är lycka! :D



Detta är då vad jag minns, kan väl aldrig tänka mig att det är något mer! Imorse tyckte jag dock att min låne-Fiat (min riktiga Fiat är ju på lagning.........) varvade så konstigt, så jag vågade inte ha den bilen ute i skogen, och böt därför till en rallyKangoo. Tyvärr var det inge fel på Fiaten, utan bara den som jag till slut valde att lägga mitt liv till! :) När jag sedan kom tillbaka fick jag veta att jag råkat koppla i manuellt, så jag hade kört på ettan hela vägen från garaget, därav all den där varvningen!


Så nu är alltså frågan, kan allt detta vara för att jag är en våldsam chaufför, eller beror det på att bilarna saknar kvalité?



Angående tävlingen igår, så var vädret kanon, alla jag hejade på körde bra, trevligt att hänga med mamma, skrattar fortfarande åt att pappa var efteråkare på tiden 5,12..
Och sist men inte minst en hälsning till mamma, DETTA är Pontus blogg!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar