onsdag 24 augusti 2011

Vart är jag?

Imorse 5.05 ringde klockan. Ruskigt tidigt.
05.40 gick jag till bussen. Och lagom till jag kom till tåget 06.40 var jag alldeles tvärdöd.
Någonstans runt Uppsala somnade jag gott i sätet, vaknade till på Arlanda, men somnade lika fort igen.
Sedan vaknade jag av att tåget stod still, och det var knäpptyst. Jag for upp ur sätet, lite i sömnen och sa lite för högt:
Har vi lämnat Stockholm redan?
Alla i kupén kollade på mig som jag vore en idiot.. Och killen en bit bort, som skulle vara stekare, sa på extremt dryg Stockholmska;
Nej vi är snart framme i Malmö!
Ja, jättekul skämt till en nyvaken Caroline!
Jag satte mig fort igen, illröd i ansiktet och insåg att vi hade stannat i Solna. Pinsamt läge, men åtminstone på rätt plats i Sverige, 1-0 till mig.


Skolan flöt fram i en dimma av lagar. Har träffat två som verkar lite som mig, perfekt.
Sedan tänkte jag ta sällskap med en annan tjej som jag vet åker med Roslagsbanan, men innan jag ens hade rest mig ur stolen, hade hela klassen hunnit ut från klassrummet.. Stressiga Stockholm! Fattar inte varför de stressar när det kommer nya tåg varannan minut?! Jobbigt liv! De lär ju ha en puls på 180 hela tiden.


Men nu ska jag sova så jag orkar in i dimman imorgon igen!
Jag och mor, lika som bär, inte bara när vi plockar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar