tisdag 16 augusti 2011

Första skoldagen

Hemma, mätt och belåten.
Har fått schema, två dagar i veckan, MAX två och en halv dag i veckan.
Onsdag och torsdag, och var tredje fredag ungefär, halva fredagen.
Känns sådär lagom, och övrigt känns allt SÅ MYCKET BÄTTRE just nu!
Angående boende har detta inte löst sig än, vilket känns VÄRDELÖST!
Men en kan ju inte få allt på en gång.

Imorse åkte jag till stan utan biljett, visste själv inte om detta, detta upptäckte sedan biljettnissen.
Jag behövde inte ens spela dum, jag drog på med mitt bredaste dalmål och förklarade att jag inte hade förstått det där med biljetterna än, jag klarade mig! YES!
Jag var i stan en timme innan skolan började och hann därför studera det underliga stockholmsfolket.
Två stycken pekade finger åt bilarna, en gick och läste en bok medans han gick med hunden, en GICK och skrev på datorn, fråga mig inte hur detta gick till men... De är åtminstone väldigt effektiva, det märks. De som pekade finger hann både gå, skrika, peka finger och vara som mest arg samtidigt som de skyndade fram..

Väl framme vid skolan var jag först, ingen jätteskräll direkt! Klockan ett började lärarna prata och de var klar klockan tre, och allt detta var som en enda lång nyhetssändning, den berömda TV-dialekten blir inte alls tråkigt efter ett tag! Inte alls:)


Allt flöt på bra, informationen åkte in och hälften åkte sedan ut. Stannade sedan och åt mat på Tre Kronor på hemvägen, ensam!
Om några veckor kanske jag sitter på samma ställe igen, fast då med en klasskamrat eller två, för gott var det! :)


Imorgon har jag hemstudier/ledig! Har min plånbok kommit då, kanske jag blir tvungen att utforska alla 08affärer, gött! Har alltså glömt min plånbok i Norberg, och Posten har inte kommit med den hit än.. Känns som att det går utför för Posten sedan en viss brevbärare slutade............. ;)

1 kommentar:

  1. Det låter som om det finns hopp Carro, du låter bra mycket gladare i skriftspråket idag! You go gurrl! Du kan allt det vet du./ Svärmor

    SvaraRadera