tisdag 9 augusti 2011

Värmlandsserien

Premiär på mtb idag, tävling. Det gick inte så bra, men åtminstone som planerat!
Kom dit och skulle anmäla mig i damer motion, detta fanns tydligen inte längre så jag flyttades genast upp till seniorklassen, kändes ytterst stabilt! :) Efter anmälan körde vi genom banan, den var LITE för avancerad för mig, upp och ner, och BARA klipphällar som lutade. Väldigt teknisk bana, och det skulle vara FYRA varv på den.. Jag bestämde mig för att åka, trots att jag var livrädd, ett varv skulle jag åtminstone klara av.
Körde skitbra på de roliga stigarna, men lagom till jag hade fått upp farten kom en häll som jag bara halkade/gled över. Blev varvad av herrarna, och tänkte att jag mest bara skulle vara ivägen, gav upp efter ett varv och insåg att jag inte var den enda som gjort det. 75 % av tjejerna kom och bröt, det var lycka! Jag var inte sämst :)

Ett varv räckte för oss tjejer! Jag är iallafall  glad över att jag ställde upp, jag är egentligen inte så bra på mtb!
Sist jag ställde upp var sju-åtta år sen, på Finnmarksturen. Vi skulle köra 5x2 km, vi tjejer starta fem minuter efter killarna. När jag var nästan framme vid mål/varvning hörde jag att det kom en snabbing bakom, men jag cyklade på lugnt på stigen och tänkte att denna får vänta. När vi väl kom ut på vägen så körde han om mig, (ledarn hos killarna), precis vid publikstället+varvning. Då började alla heja på honom, och ingen brydde sig om mig, så jag cyklade efter och körde mot mål istället för att varva, eftersom att ingen brydde sig om att visa mig vägen.. Då fick de ropa tillbaka mig igen, så jag fick cykla förbi publikstället en gång till........ (Denne någon är numera en medlem i Team Kalas, annars hade han aldrig varvat mig, haha ;) ...) När jag ett varv senare på riktigt fick köra in mot mål, så körde jag ner i ett hål på upploppet, och flög över styret..... Sådär duktig var jag då, och lika duktig nu, men jag ställde ju iallafall upp ;)


Äntligen blev mina skor leriga,
De har varit rena i fyra år nu!
(Syns kanske inte, men ni får tro på mitt ord;)  )

Till Pappa Ove!
Vill du ha en sådan postlåda när du fyller år?;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar