torsdag 18 augusti 2011

Finbesök på landet

Jaha, då var man hemma på landet igen då, stockholmskan har satt sig och jag bär med mig min iphone, ipod och ipad vart jag än går. Jag har på en vecka förvandlats till en renrasig Stockholmare.
Men ärlig talat, jag hoppas ni förstår att jag bara skojar, norbergsmålet är starkare än någonsin, bara för att skilja mig från mängden. Jag har fortfarande min gamla Sony Ericsson och jag Ä L S K A R att komma bort från stressen! :)

Bara för att ni ska få en liten inblick i hur krångligt mitt liv är just nu:
Från min fina värdfamilj i Åkersberga till skolanBuss 626h, 626b, 623h, 623c till Åkersberga Centrum
Tåg, Roslagsbanan till Östra Station
Danderydsgatan
Rådmansgatan
Hammargatan
Eriksbergsgatan
Regeringsgatan
Trappa upp
Kammakaregatan.

Inte alls krångligt.
Och igår gav jag mig in på ett nytt äventyr, Åkersberga-Cykloteket-Sundbyberg(Duvbo).
Att jag ens vågade?
Den rutten var krångligare än krångligast, jag gav mig ut på djupt vatten nere i tunnelbanesystemet.
Först Roslagsbanan till Östra Station-Buss 73-Cykloteket.
Därefter Torsgatan-Grön Tunnelbana till Fridhemsplan-Blå mot Hjulsta, men hoppa av i Duvbo.
Och imorse var det Rådhuset, Fridhemsplan,Gullmarsplan och Rådmansgatan....
Jag är van med buss 500 utanför huset till Avesta/Fagersta!


Snart sitter det nog som en smäck, men just nu är jag F Ö R V I R R A D !Varje gång jag åker någonstans så frågar jag MINST fyra personer, och det är utan skoj.
Tur det finns så mycket folk in the huvfudstad så risken att jag frågar samma person två gånger är minimal! :)
Förresten, igår åt jag och Pontus indisk mat, tur att han betalade, för det kostade 3200 kronor, lagom nota sådär ;)

2 kommentarer:

  1. Bra att du uppdaterade, var lite orolig att du kommit bort i hufvudstaden under onsdagen ;). Buss 621 går mellan Forshaga och Karlstad, bara så att du vet så du inte tycker att du känner igen numret och hoppar på fel där borta. / Svärmor

    SvaraRadera
  2. Jag ska tänka på det! :) Tur du sa det, annars hade jag nog lätt kunnat åka fel ;) / Caroline

    SvaraRadera