lördag 20 augusti 2011

Satmaran 2011

Jag kan börja med resultaten, så att ni som inte vill höra historien bakom det hela, behöver läsa så långt ;)

Som jag tror;
Placering; 9, (mitt mål topp 10, alternativt inte sist),(Det var runt 40 startande.)
Tid; 1,59,59 (mitt mål, under två timmar!) Detta satte jag dock upp efter att jag fått reda på tiden!:)


Det kändes inge roligt imorse, regn, rusk och kallt!:)
Men jag var tvungen att låta solskensåkarn ligga kvar i sängen, och ta fram eliten i mig!
Kom dit och var helt osugen på att köra, på att ta av mig de varma kläderna och på att blöta ner mig i alla vattenpölar. Drog iallafall ut på ett uppvärmningsvarv, och lyckades vurpa!! Tro det eller ej, och inte vilken vurpa som helst, utan en stillastående, klassisk, nybörjar, SPD-vurpa, HEJA MIG! :) Tog mig inte uppför en backe, för jag växlade fel, och där stod jag still i en evighetslång sekund innan jag välte. Man skulle väl kunna kalla det för en vält mer än en vurpa, men visst låter det väl fränare med V U R P A !

Starten gick iallafall till slut och vi var genomblöta direkt, efter första vattenpölen! MYS! Gick riktigt fort i början, men var bara asfalt till å börja med, så det var skönt! Finns inte så mycket att säga, stigarna som var, var knappt synbara under allt vatten, och naturligtvis var det motströms på varenda stig! Vissa hål var riktigt djupa, vilket var en aning läskigt! Men jag och min (Pappas) Full-Dynamix skötte oss bra! Hatar bara att jag ska vara så feg utför, medans mamma och Anette verkade glömt förståndet någonstans på vägen, och bara möljde på utför, kanske blir så när man bli äldre? Kommer jag också vara en superlady när jag blir över 45!

När det bara var några kilometer kvar kände jag att jag började bli sådär äckligt trött, men blev peppad av mina stallisar och trampade på, och sedan gjorde jag en fuling och drog dom i spurten! :) (även fast jag vet att de släppte fram mig, men ändå, jag hade tagit dom om de hade svarat, det kan jag kaxigt säga nu iallafall;)..)


Så nu har jag hämtat min favoritbror i Säter och ska nu sova goare än på länge, efter en effektiv och bra dag!

/Nöjd tjej:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar