onsdag 20 april 2011

Ack Värmeland du sköna..

Hur kan jag ha så många tankar i huvudet, men de vägrar att komma ut. Det är som att de fastnar halvvägs ut, och bara sitter där för att jäklas.. Har iallafall lyckats komma ut på cykeln även idag. Blev en timme och tjugo minuter mtb, var bara usligt på två ställen. Så snart ska det nog vara problemfritt att ta sig fram! Var väldigt ovant att sitta på den där "breda" cykeln igen.. Blir väl jätteläskigt att hoppa på racern igen, tur jag har sån otroligt grym balans! ;)

Idag var första gången på väldigt länge som jag skulle laga mat utan min stöttepelare Jens! Det gick grymt bra, laxen blev alldeles perfekt och potatisen blev inte sönderkokt! Pluspoäng till mig! Jag var stolt över mig själv att allt var så perfekt, gick och småpratade med Datsyuk, mig själv.  ;) Tro nu inte att detta kommer sluta lyckligt, när jag precis ställt fram allt på bordet, då börja brandvarnar'n tjuta.. I vanliga fall hade jag bara ställt mig och hållt för öronen, ropat på Jens och hoppats på att de ska bli tyst! Denna gången var jag ensam, de var bara fram med stolen och slita ner den rackaren. Det slutade med en god middag och lugn och ro! Så ni kan pusta ut :)


Senare på dagen när jag var på väg till Norberg i bilen, var de några smågrabbar utanför Ica som fråga om jag kunde sladda för dom. Jag såg det som en komplimang, haha :) Nog för att de var små, men de lär väl ha ögon nog för att se att jag var en sjujäkla rallybrud, de tackar jag för :) Nu hoppas jag ni alla förstår vem de är som kommer sitta bakom ratten på väg till Värmland imorgon ;)

Ack Värmeland, du sköna, du härliga land,
du krona bland Svea Rikes länder !



En underbar kväll någonstans i  mitt älskade Värmland..

2 kommentarer:

  1. Min fråga är, sladdade du för dem? Hahaha... :-)

    SvaraRadera
  2. Hah :) Jens var med i bilen, och han sa bara ; Nejnejnej! Annars hade jag lätt gjort det ;)

    SvaraRadera