onsdag 27 april 2011

Listening to the wind of change..

Datsyuks liv vändes upp och ner på en sekund, tror jag är mer uppochnervänd än honom.. Det tog någon minut för veterinären att tala om att hon var en kille. Han har lurat oss från första början, när han fick veta att han skulle kastreras fällde han bara in sitt vapen(?!) och spelade tjej, vilken luring! :) Men nu har vi avslöjat henne och fattat att hon är en pojk!


Idag har vi haft cykelmek i hemmet! Pappa gjorde ett försök att lära mig att byta däck, jag lyssnade och tittade och funderar inte så mycket mer på det där nu.. Den dagen jag väl ska göra de själv kan jag säkert fixa någon vänlig själ som mer än gärna ställer upp och visar sina talanger! Pappa fick iallafall hem sin nya cykel idag, så de blev en massa mek med den, bromsar och växlar skulle byta plats, carbonstyre skulle på, barends skulle fixas! Mycket don med de där tydligen! :) Sen lyckades jag snika till mig en sadel också, får väl se hur den känns.. Racersadeln är ju någon form av damsadel, alldeles stor och klumpig :( Är redigt oskön! Men nu skulle jag få Gustav Larssons gamla sadel, hoppas den även ger mig ett OS-silver ;)

Om det finns någon duktig, kunnig cyklist (Här ska du ta åt dig Gabriella ;)) som har något förslag på sadel, så vore de snällt om jag fick något tips, just nu har jag en Selle Italia på mtbn, och en LITE eller nåt, på racern!? Sellen gillar jag, men inte LITEn, den är så tantig...  Här nedan är två bilder på den osköna tantsadeln....


En inte så bra bild..
En lite bättre bild..


Mamma hittade även idag på ett nytt ord, som tur var hörde inte pappa det.. Istället för styrstam sa hon stamstock.. Det fungerar ju naturligtvis att säga så, men det är inte rätt! :)

Nu skrev jag grymt bra, tycker jag själv! Imorgon blir det ut på en mtbtur, jag TROR att jag lyckades få med bror min, så han kan lära oss amatörer lite hur de ska gå till! :)

2 kommentarer:

  1. Jag tycker du ska ha en Specialized sadel helt klart! Kanske Roamin eller en Tope! Bara att prova.

    SvaraRadera
  2. Okej, tack! :) Jag får kolla på sådana så snart som möjligt då, få se om de är nå bättre!

    SvaraRadera