torsdag 7 april 2011

Flygande mattor

Idag har varit en tråkig städdag, men fint blir de! Har tvättat, diskat, lagat mat, dammat, dammsugit.. Äh, frågan är ju vad jag inte gjort idag?!:) Har även vågat hänga ut våra två mattor, hoppas bara de hänger kvar när jag ska ta in dom, för de blåser inte lite! Blir svårt att förklara för Jens vart mattorna tagit vägen annars, "de blåste bort..." :) Nu är de iallafall vårfint i lägenheten.

Har även ringt på två jobb, de ena hos Polisen och de andra på Posten.. Kommer nog aldrig växa ur min Postniform! Gillar att glida runt på landet, prata med pensionärer om vädret och bara njuta av att vara brevbärare:) Jag och postbilen kommer inte alltid överrens, men punktering, låsta bromsar, tappad kofångare och trasigt avgasrör är en del av jobbet, för mig iaf:) Inte mig det är fel på, bara att postbilen är bångstyrig och vägrar inse att de är en rallybrud han har att göra med!


Förresten blåste precis ett stort träd ner på gården nu, det börjar nog bli dags att ta in mattorna!
Ha en bra dag!

Saknar min postbil!

1 kommentar:

  1. haha!! Är det där raksträckan innan viadukten där mor å far bor?! Perfekt ställe att ta fina kort på :)

    SvaraRadera