fredag 15 april 2011

Going up and down these roads..

Idag for vi till Örebro och Marieberg. Marieberg var finare än vad jag mindes, men de hade tagit bort flickan som var staty utanför, som är just Marieberg.. Kände inte ens igen mig, dåligt! Vi for dit för att äta med svärföräldrarna och för att Jens skulle få sina efterlängtade sommarsulor. De var god mat och som vanligt trevligt att snacka lite skit. Träffade även två tidigare skolkompisar, vilket var över förväntan!

Om jag fick vara en bestämmande gud för en timme, och hade tre saker att förändra med världen, skulle jag i dagsläget:

1. Ta en hiss till himlen och hälsa på Kristoffer, äta ett grottmål tillsammans, ta honom i handen och springa tillbaka till det liv jag lever i..
2. Flytta bort Fagersta och de andra tråkiga ställena, och placera hela Värmland där, åtminstone halva. Så allt roligt och trevligt folk skulle bo närmre..
3. Ge mig själv massa pengar, så jag kunde köpa mig ; En ny hjälm, massa tuffa cykelkläder, en Mini-Cooper och en ny MTB.


Imorgon så ska jag, världens mest förvirrade turist i Stockholm, fara dit och shoppa, fika och prata lite skitsnack. Vilket lördagsnöje! Kommer ha en perfekt guide där borta iallafall! Hoppas jag smälter ihop bra med henne, så jag inte ser så bonnig ut! Det är tur att jag har dig Gabriella! :)Hörs imorgon, om jag nu lyckas ta mig hem igen.. Kanske blir Stockholmare förevigt om jag inte hittar hem, haha :)


En liten Gunde, lika förvirrad då, förhoppningsvis lite visare nu!

2 kommentarer:

  1. Du är underbar Gunde och du kommer smälta in så bra! Ser framemot imorgon. Hoppas tågresan går bra.

    SvaraRadera
  2. Det är alltid lika kul att träffa er! Tyckte du såg avundsvärt pigg ut Carro, kör hårt med cyklingen det gör dig gott helt klart. Ha det så kul i Stockholm så ses vi till helgen. Just nu pågår fyllning av poolen till rätt nivå :)

    SvaraRadera