söndag 24 april 2011

Jag vill ha en egen måne, jag kan åka till.

Det har varit dålig uppdatering över påsk, men jag är inte den som är den som ber om ursäkt för de! :) För vet ni vad, istället har träningen varit grym!
Har cyklat 12 mil i Värmland nu! Är över 50 mil sammanlagt! Det trodde ni inte om mig va, det trodde inte jag själv heller.. Tråkigt nog så har astman börjat dryga sig igen, hatar det, antar att de beror på pollen.. Jag önskar att jag hade haft grymma, fina lungor så jag aldrig blev trött.. Om du någonsin känner att du vill testa på astma (vilket jag inte rekommenderar någon) så testa då att utöva din idrott och andas genom ett sugrör, det går inte prima, men det funkar, de gör de! Jag ska ha vunnit över den där lömske motståndaren, innan sommaren är slut!

Alla ni som känner mig, vet ju att jag pratar Norbergsmål/Dalmål.. Kalla det vad ni vill, vackert är det iallafall! Men igår fick jag höra:
Person1 till person2; Gissa vem av oss alla här på festen som har bott i Skåne?
Person2 till person1; Ja, det måste vara Carro, hon pratar ju lite skånska!

Jag vet ärligt talat inte hur jag ska tackla det, men jag tar det inte som en komplimang hahah :)


"Kan du förstå två våta kinder,
de torkar lika snabbt igen
Man rår ej för att tårar rinner,
när man har mist sin vän."

Jag saknar dig Kristoffer.
Det går inte en dag utan att du är i mina tankar.

Det går inte en natt utan att du är i mina drömmar.
Kan inte fatta att det kunde ta slut så snabbt, men du kommer vara min vän, föralltid!


Har lärt mig spurta ståendes på cykeln!
Inte ens vingligt längre, hade det varit med en fartkamera, hade fartränderna varit med ;)

2 kommentarer:

  1. Åh fint skrivet om Kristoffer! Kom och cykla med mig snarast Gunde!! /Gabriella

    SvaraRadera
  2. Tror han är en trogen läsare:) Jag tror faktiskt att vi ska till Stockholm snarast, har förmodligen en hotellnatt där gratis :) så får styra det!

    SvaraRadera