tisdag 19 april 2011

Oh dancing with myself..

Nu har jag precis kommit hem från en trött cykeltur, var riktigt segt. Blev fyra mil. Är uppe i 40 mil sammanlagt nu, på drygt tre veckor. Det är fortfarande sex veckor kvar till Siljan Runt är, vilket betyder att jag kommer få ihop ett antal fler mil! Grym jag är! Ska in på service med cykeln snart också, se om hon mår bra, om hon utvecklas som hon ska och om hon trivs med mig.. Håller tummarna för att allt kommer gå bra, haha:)

Nu till något helt annat, och till lite allmänt gnäll jag måste få gnälla ur mig! Jag HATAR att lyssna på grannarnas fester, musik och skrik! Jag HATAR att inte kunna pausa eller sänka när jag vill, utan lyssna på de där dunkande evighetsljudet. Jag HATAR att bo i ett sådant hus, där detta förekommer varje dag. Det spelar ingen roll om de är klockan 12, klockan 19 eller klockan 05.00, jag hatar det oavsett! Så nu till dagens fundering. Vart är alla klagande pensionärer när jag behöver er som bäst?! Det är ju sånt här ni ska se till att det inte händer, ni ska sätta stopp för det! Jag funderar på att sälja hörapparater till alla pensionärer i vår trappuppgång, så kanske de hör något, och kan börja klaga!.....

Lägger även till dagens musik, den låten gör mig glad, hur arg jag än är....:)
Billy Idol - Dancing with myself



Ibland saknar jag den tystnaden som finns uppe på ett kalfjäll!

1 kommentar:

  1. Typiskt, när man som bäst behöver dem då finns de inte där, men sedan när du inte vill ha dem då lovar jag att de kommer och stå där och klaga på det som inte behöver klagas på!
    Låter ju som en bra idé det där med hörapparaterna förresten :) / Svärmor

    SvaraRadera