tisdag 24 maj 2011

En morgon med mig.

Kom precis hem från veterinären. Var nära att jag inte ens tog mig dit. Var uppe i god tid. Var klar i god tid. Och var ute i bilen i god tid. Däremot har Jens ny handbroms på sin bil. Enbart han kan dra upp den långt. Enbart han kan släppa loss den ordentligt också. Idag hade han dragit åt den hårdare än någonsin. Jag såg direkt att jag inte skulle ha en chans att släppa på den. Klockan tickade på, jag blev stressad. Gick ut och ställde mig för att vänta på någon vänlig själ som kunde hjälpa mig. Trots att de orden "Kan du hjälpa mig att ta ur handbromsen" är bland de pinsammaste som finns. Nu är det dock så att vår gata inte direkt är någon gågata. Detta ledde till att det inte kom en enda person. Jag var nära att ringa veterinären och berätta den pinsamma sanningen. Skam den som ger sig! Med alla mina krafter fick jag ur den, till slut. Tur att det regnade ute, kunde jag skylla på det när jag blev alldeles fuktig i pannan! Kul jag blir alldeles svettig av att bara få igång en bil!


Veterinären kom med goda besked iallafall, testiklarna har trillat ner, inte direkt någon överraskning för mig, som har varit hans största flirt! Fick en tid redan imorgon, grymt! Förlåt Datsyuk! :(


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar