söndag 1 maj 2011

Just idag är jag stark..

Jag har haft en grym, kall, snöig, blåsig, rolig, snabb cykelhelg! I fredags blev de en tur på landsväg, bara en rulltur, körde enbart rejält hårt sista milen för att se hur benen kändes. De kändes lite tunga, men vad är muskler om de inte väger något :) Lördagen bjöd på en fin mtbtur, (hör och häpna).. Det var kallt som attan, men de var bara att bita ihop. Det som inte dödar härdar, och nu ska ni veta, nu är jag mer härdad än någonsin!

Idag var det ett stort frågetecken på om vi ens skulle cykla, för det var grymt kallt, snöade tillochmed vid lunch. Men vi valde att ignorera kylan och klä oss varmt istället. Så som Michelingubbar for vi till slut ut, på MTB. Blåste nästan ingenting i skogen, och vi körde delar av banan som ska vara med i SverigeCupen, (eller vad de är..) Det är backigt, väldigt backigt, så att de var kallt, märktes knappt :)
Tyckte själv att jag körde på väldigt bra, är lite väl feg på stig fortfarande, men jag blir tuffare och tuffare! Det gick wengelin-fort på vissa ställen så jag blev nästan rädd för mig själv, men ingen kommer ihåg en fegis ;)


Datsyuks prestationer denna helg har varit intressanta, (Han tycker säkert han är skitbra, men jag gillade det inte lika mycket..) Han lyckades äta upp en hel blomma, välta ut hela krukan, det var jord över hela golvet, bara rötterna kvar. Han bet sönder vår Müslipåse, och lyckades naturligtvis ta lite av det. Och han välte ner två glas från bordet.. Synd att han valde att bada i toaletten innan han badade i jord, hade varit bättre om de var i omvänd ordning haha :)

Bild från i Fredags, någonstans mellan Norberg och Fagersta..

2 kommentarer:

  1. Taackar! :) Är bara en ny hjälm och ny sadel jag lär styra upp! Och helst en helt ny mtb, helst igår ;)

    SvaraRadera