måndag 16 maj 2011

Ur funktion!

Bloggen fungerade inte torsdag-fredag! Och lördag-söndag hade jag fullt upp! :) Nu ska jag skriva ikapp, till alla som saknat mina kloka ord! Haha.. Har haft en riktigt trevlig helg i Värmland, träffat mer folk än jag gjort på länge! Jens var på intervju i fredags, och vet ni vad, han fick jobbet, ska börja där om två veckor! Därmed lämnar vi nu Dalarna för denna gången.. Det är med blandade känslor, men förhoppningsvis blir det bra bara vi kommer dit! Har ännu ingen lägenhet, och det är en aning stressigt..
Men det löser sig med skridskor, bara det blir is..


Igår var vi på säsongens/livets(för jens del) första cykeltävling! Var på tok för nervös innan. livrädd för att komma sist.. Vi var först på plats, det var bara TRE föranmälda, (Jag, Jens och Wiggen). Jag är mäkta imponerad av att det måste ha varit fler funktionärer än tävlande! Jag skulle cykla 20 km och Jens 52 km. (Det blev tillslut sju stycken i var lopp). Starten gick och nervositeten släppte. Jag tog ledningen från start, och behöll den till mål. Väl i mål var det inte en enda person som tog emot mig, inte en enda funktionär, de hade väntat oss efter en timme ungefär, jag var där efter 37 minuter..:) En publik var där iallafall, en trogen supporter(svärmor!) Grymt nöjd över att få en vinst! Nu kan jag lika gärna sälja cykeln så jag får sluta på topp, haha! Obs, det var ett skämt!
När jag fått pris, en Stora-Ensokepa, åkte vi runt och hejade fram Jens och Wiggen! Jens var grymt duktig, rullade in på en ohotad andraplats, endast tre minuter efter vinnaren, (som varit aktiv inom sporten i över 15 år..)

Nu är det tävling nästa helg med, men nu har jag redan fått mitt guld för i år, så jag behöver inte ha nå press på mig längre. GÖTT! :)
Inte från igår, men samma placering iallafall ;)

1 kommentar: