söndag 29 maj 2011

Lyxglidare..

Idag har jag glidit runt på en lyxcykel jämfört med min skrothög! Fick låna pappas nya Full-Dynamix, bara för att jag ska ha den när jag kör Satmaran, så jag slipper skämmas! :) Vad far däremot inte visste är att han aldrig kommer få den åter haha! Nu har jag ju blivit van att glida runt med lyx, hur ska jag då kunna återgå till det gamla tråkiga!?


Det var lite krångligt med växlarna, att bara växla med tummarna kändes helskumt, men jag blev van efter några mil. Det är nog tur att jag tränar med den där cykeln, så jag inte växlar helfel sen på tävling! Det kommer bli en grym cykelsommar, bara det slutar blåsa så! Hoppas verkligen att blåsten blåst bort innan lördag, då det är Siljan Runt! Vore ju härligt med medvind runt hela sjön, men jag vågar inte önska mig det! :)


Nu har Jens åkt ifrån mig, eller jag kanske ska kalla honom Herr Gjutare? För det är tydligen det han har blivit bara över en helg.. Det är ett stort tomrum i hjärtat utan honom, men desto fullare med kärlek blir jag sen när jag träffar honom igen!


Grymt att Ingemar vann Mästarnas Mästare, hade väl inte förväntat mig något annat. Vad ska jag nu göra på söndagskvällar, när mitt största nöje är slut!? Får väl sätta mig och putsa på min snabba vän som är på väg att bli snabbare, Nishikin!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar