lördag 21 maj 2011

Livin' on the edge..

Cykeltävling idag!
Nervös. Ont i magen. Livrädd.
Hur jobbigt ska det egentligen behöva vara innan loppet?
Nåväl starten gick och det gick väl bra, en stor klunga drog iväg direkt. Jag valde att avvakta, då jag lär starta lugnt så jag vinner kampen mot astman! (Hade förmodligen inte orkar heller, haha..)
Trodde jag skulle spy, svimma, vingla omkull, skrota i väggen i den första rejäla backen, (men jag lyckades ta mig upp spyfri, osvimmad, fortfarande på cykeln, en liten bit från väggen ;)   )
Där var det några som släppte, alltså var jag starkare än dom! Härliga tanke! Körde sedan precis på gränsen till för jobbigt hela vägen in till mål! Sista fem är det bara uppför, där var jag alldeles tom i huvudet, och var tydligen likblek när jag äntligen tog mig i mål på 1.16 eller något sådant.. Var på tok för trött för att kolla på datan direkt efter målgång.. Tycker det är en rätt bra tid ändå på 37 km, jag är nöjd! :) Var Norbergs Ungdomsliga som vann, själv är jag ju 21 år och redan veteran ;)


Nu ska jag stoppa i öronpluttar och försöka sova bort den här förfärliga laser,dunk,rymdmusiken, grannen envisas om att spela, morgon som kväll, dag som natt!
Förresten, igår vann jag 75 kronor på Triss, det blir en bra månad detta, efter den rediga storkovan! Happygirl!



Här låg jag också på gränsen till för mycket!
Ni som tycker att ni väger för mycket,
ibland är det inget roligt att väga lite,
då blir en utsatt för sådana saker..
Hängas utför en bro, för att hämta en ledtråd i älven..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar