söndag 8 maj 2011

Modig,snabb,grym men ändå livrädd!

Nu har jag tränat fyra dagar i rad! Idag blev det dock bara ett rullpass på två mil, körde stigar och körde samma stigar igen.. Och sen var det den där farligt steniga stupbacken som inte borde få finnas! Jag körde fram mot den en gång, tvärnita, en gång till tvärnita, återigen, tvärnita! Men sen tänkte jag att det fick bära eller brista! Jag släppte bromsarna (Eller åtminstone lite)... Och sen åkte jag ner, jag känner att jag blir mer och mer cykelidiot, för visst måste man vara idiot för att utsätta sig för sånt där?! Det är klart att man alltid tar sig ner, frågan är bara hur och hur man vill landa!

Igår cyklade vi till Hedemora och tog en glass på Lappens! Det måste vara det bästa glasstället alla dagar i veckan! :) Gick riktigt bra på vägen dit, på hemvägen var glassen på tok för tung i magen, så gick lite söligare! Blev totalt sex mil! När vi kom hem från Hedemora, skulle vi direkt till Säter på hockeyfest, men dit tog vi bilen istället för cykeln, orkade inte cykla tillbaka igen! Fick sedan racerköra med hockeypojkarna till Hedemora där det blev mat och prisutdelning! Lyckad dag och kväll!

Till SvärmorJag vill be om ursäkt för att jag fått Jens att börja med cykel!
Jag kan berätta för dig (fast att jag inte får säga detta) att han hittills trillat fem gånger!
Och att han kör i de värsta stupen.
Och han har varit uppe i en hastighet, som jag aldrig nått, 63,7 km/h, och han "ska köra snabbare"..
Så förlåt, (förlåt till mig själv med;)...) Han skulle hållt sig till hockey, där har de iallafall skydd!
Det måste vara en mors värsta mardröm! :)

Nu kommer lite bilder från helgen som varit!
Cykelbrännan har blivit värre, (bävar för poolsäsongen 2011..)



Glass på Lappens, Hedemora! (Inte från Lidl, som bilden visar!!!)

Kanalen i Norberg, ser ut att gå kanonsöligt, men bilden ljuger!;)

Inget stoppar mig nu! :)

2 kommentarer:

  1. OK Carro, jag ser det så här. Han är en pojke... av någon outgrundlig anledning är de beägna att utmana ödet lite för mycket. De fattar aldrig att det är dumt förrän det är försent dvs när de har slagit sig så de får men för livet eller förhoppningsvis bara har lite mer ont än de klarar av. Det spelar ingen roll vad en mor säger men jag måste säga det ändå och jag kommer att forsätta säga det en miljon gånger till KÖR FÖRSIKTIGT JENS BÅDE I BILEN OCH PÅ CYKELN!!! Jag vet att det troligtvis inte hjälper ett dugg, men jag vet att jag sagt det och jag hoppas att du inte slår dig fördärvad. / Svärmor (och mamma)

    SvaraRadera
  2. benägna ska det vara inte begägna

    SvaraRadera