onsdag 4 maj 2011

Fel sida sargen

Jag har förresten glömt berätta en sak.. Ska förmodligen tävla 15 maj, i Olsäter! Det är visserligen bara en bana på två mil, men det kan vara skönt att få igång tävlingsCaroline lite innan sommaren. Tänk om jag kommer bli lika nervös som jag var när jag var liten? Det är inte hållbart, men nu är jag ju inte "äkta tävlare" längre. Nu för tiden är jag ju en sån där pinsam motionär :)


Men iallafall Olsäter, 15 maj, klockan 11.00 går starten. Ni som ändå har vägarna förbi kan ju stanna till och heja, men var inte säker på att ni hinner se mig, jag kanske bara är ett långt fartsträck ;) Frågan är ju nu om jag verkligen ska vara på banan, eller om jag är den som alltid ska vara funktionär och följa tävlingen därifrån?! Jag har ju hunnit göra en del klumpigheter på banan under min tid som aktiv! Jag tänker inte ens nämna hälften, men för att ni ska förstå hur allvarligt det var ska jag ge ett exempel!

När vi var i Filipstad och tävlade så regna det hela tiden, vilket gör att alla rötter och stenar blir väldigt halkiga, det i sin tur gör att jag blir jättefeg! Jag hamnade lite efter alla andra tjejer. När jag började närma mig mål hörde jag speakern ropa ut "De finns fortfarande en person ute på banan, vi är tvungen att skjuta fram starten för nästa grupp, P13-14". Den gruppen var tyvärr Roberts grupp, stackarn fick stå och skämmas över sin syster! Tur att jag bara är motionär nu för tiden, för då får man vara dålig :)

Jag ska iallafall vara funktionär på den där tävlingen i Norberg. Du kan anmäla dig HÄR. Det är åtta mil i de vackra Norbergsskogarna! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar