onsdag 11 maj 2011

Känslorna svävar fritt, jag hör hästarnas skritt

Nu har jag varit ute och cyklat dagens första pass, blir ett till ikväll! :) Jag känner mig oslagbar på vissa stigar, notera att jag skrev vissa! Men jag kämpar mig fram, över rot och sten.
På hemvägen hände sen en lite rolig sak! Jag tycker alltid att hästar ser så ledsna ut, de bara står i sin hage och ser ut att ha så tråkigt.. Idag sprang de, tre hästar såg ut att leka med varandra, och jag var tvungen att säga de till Jens, "Åh, kolla hästarna springer!!!" Det var något som inte stämde bara, den första "hästen", var ingen riktig häst, utan en älg. Så de två riktiga hästarna hade fått en lekkamrat de inte riktigt ville skulle vara kvar där, vilket gjorde att de jagade ut honom.. Nåja, de fick ju leka en sväng och ha lite roligt iallafall!


Gjorde förberedande test inför skolprovet jag ska på om en vecka. Känns verkligen som att jag glömt alltihop. Det ska vara matte och engelska. Matte är min starka sida, men inte ens där kom jag ihåg allt, hamnade till slut på 88% rätt.. Det måste förbättras! Engelskan däremot, den glömmer jag hela tiden när jag inte pratar något alls! Ska fixa en bok på engelska, som jag kan läsa innan torsdag.. I det testet hamnade jag runt 70% rätt... Det var ju evighteter sen jag läste både matte och engelska....
Kom igen nu Caroline, du kommer klara det där!



"Jag har länge kännt en oro,
krypande bakom min rygg
Jag har nästan tappat greppet,
om dom känslor som gör,
att jag känner mig trygg.."


Älgen vi hade hemma i trädgården, Älg-Marie! Även den trodde jag var en häst..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar