torsdag 19 maj 2011

Jag hör ju inte när du vinkar, kan du backa framåt?!

Valet av rubriken, blev som den blev när jag fick höra Stockholms kanske mest osmarta person.. Kan vara jordens mest genomtänkta mening, hahah!


Idag spenderade jag min dag i Stockholm. Började med att göra ett uttagningsprov för skolan jag sökt till.. Förväntade mig ett rent helsike med matten, men det var bara en sida med procent, hur svårt kan det vara? Sen tre sidor med engelskuppgifter, eller olika case, som man tydligen måste säga i storstaden. Jag var klar med allt efter en kvart, de hade beräknat att det skulle ta en timme. Kollade på grannen, och hon var enbart på matten.. Kollade alla andra, och även de satt fortfarande med miniräknarna... Antingen var jag smartast eller osmartast, de märks!

Vi hann sedan besöka tre ställen CykelCity (Gabriella), Kungsträdgården (Pontus) och NK(ingen)! En trevlig dag, med strålande sol!

Imorgon ska jag gå och hämta ut några Trisslotter som Ica bjöd på (TackarTackar!!!) Och så ska jag vinna lite pengar, tänkte jag! Jag har redan tänkt ut hur jag ska bete mig på Nyhetsmorgon när jag får stå och skrapa summa och månader/år.. Jag ska skrapa så sakta jag kan, bara för att pappa hatar just det! Sen ska jag vara så trevlig och genomsöt, så de vill ha tillbaka mig och låta mig vinna lite till! :) Hur svårt kan det egentligen vara att skrapa fram de där?!




Saknar dessa tider, fiske med 08-pöjkera..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar